—айт о строительстве домов и коттеджей

—троительство домов
—татьи о строительстве


—татьи о строительстве >> ƒвери >> ѕ≥дйомн≥ ворота


ѕ≥дйомн≥ ворота
«гут ћ. ≤коников ј. ѕ≥дйомн≥ ворота // Ќаш дiм. 2002. є2. C.19


ќдностулкова п≥дйомна конструкц≥¤ давно використовуЇтьс¤ зам≥сть класичних вор≥т у гаражах. ” в≥дкритому положенн≥ вона утворюЇ козирок, п≥д ¤ким у непогоду зручно займатись ремонтом улюбленого авто. “ака стулка може слугувати ≥ дл¤ того, щоб закрити сарай або нав≥ть веранду присадибного будиночка. «авд¤ки њй ц≥ прим≥щенн¤ у раз≥ в≥дсутност≥ господар≥в будуть над≥йно захищен≥ зал≥зною в≥конницею. Ќаводимо спос≥б конструюванн¤ таких вор≥т.

ѕриродн≥м Ї бажанн¤, щоб при в≥дносн≥й простот≥ виготовленн¤ стулка п≥дйомних вор≥т (вага ¤коњ може становити в≥д 100 до 250 кг) не потребувала великих зусиль при в≥дкриванн≥ ≥ закриванн≥. “ому будемо ор≥Їнтуватись на компенсуючий вантаж.

—тулку вор≥т можна частково або повн≥стю ур≥вноважити, використовуючи важ≥ль з в≥дпов≥дним вантажем на к≥нц≥ (поз. а на рисунку).

„им в≥н довший, тим меншою вагою контрвантажу можна об≥йтис¤ ≥ тим меншим буде сумарне навантаженн¤ на опори ос≥ повороту. јле проблема пол¤гаЇ в тому, що висота гаража, ¤к правило, невелика ≥ застосувати довгий важ≥ль у таких умовах неможливо.

—проба встановити важ≥ль з контрвантажем п≥д де¤ким кутом до стулки вор≥т приводить до того, що р≥вновага буде т≥льки в одному, точно визначеному положенн≥, а в≥дхиленн¤ в≥д нього вимагатиме зусиль тим б≥льших, им сильн≥ше це в≥дхиленн¤ поз. б).

ƒоречно буде застосувати схему з вигнутим коромислом, але з вантажем, що перекочуЇтьс¤ (поз. в). ѕри частково прикрит≥й стулц≥, ¤ку нескладно закрити повн≥стю, вантаж знаходитьс¤ поблизу в≥д ос≥ обертанн¤ стулки, а при повн≥стю розкрит≥й стулц≥ в≥н максимально в≥ддал¤Їтьс¤ до к≥нц¤ важел¤. ƒосить зв≥льнити засувки, ≥ стулка сама в≥дкриваЇтьс¤ приблизно на 15
0. ѕ≥сл¤ цього стулку з невеликими зусилл¤ми продовжують в≥дкривати ≥ при 40-45 градусах вантаж перекочуЇтьс¤ у к≥нець важел¤, п≥сл¤ чого в≥дбуваЇтьс¤ дов≥льне майже повне в≥дкриванн¤ вор≥т.

” наведен≥й конструкц≥њ стулка вор≥т розм≥ром 2200x2000 мм зварена ≥з сталевого кутика 45x45 мм так, що утворюЇтьс¤ рама з ребрами. ƒо цього каркаса приварена листова сталь товщиною 1,5 мм. ƒо верхньоњ частини стулки приварена дюймова труба. Ќа њњ торц¤х Ї заглушки, у ¤к≥ вход¤ть болти д≥аметром 12 мм, вкручен≥ у кутики, що утворюють коробку вор≥т.

¬аж≥ль ¤вл¤Ї собою дюймову трубу, вигнуту або зварену кол≥ном, що даЇ можлив≥сть розм≥стити вантаж збоку, у самоњ ст≥ни гаража. «верху до в≥льного к≥нц¤ важел¤ приварений стрижень д≥аметром 8 мм, по ¤кому може кататис¤ ролик контрвантажу. —ам важ≥ль, щоб дещо розвантажити каркас стулки, проходить по њњ д≥агонал≥.

« метою страхуванн¤ з л≥вого боку стулки передбачена п≥дпора, що "ломаЇтьс¤", ¤ка ф≥ксуЇтьс¤ при повному в≥дкриванн≥. ¬она виготовлена з труби д≥аметром 3/4". ўоб визначити њњ членуванн¤, необх≥дно позначити на коробц≥ ≥ стулц≥ вор≥т точки встановленн¤ шарн≥р≥в п≥дпори, пот≥м в≥др≥зком мотузки при в≥дкрит≥й стулц≥ в≥дм≥р¤ти њњ довжину, п≥сл¤ чого закрити стулку. «бер≥гаючи точки шарн≥р≥в, треба визначити м≥сце згину з таким розрахунком, щоб п≥дпора у складеному вигл¤д≥ займала потр≥бне положенн¤. ” точц≥ згину п≥дпори до одного њњ кол≥на приварений хомут, завд¤ки чому вона опин¤Їтьс¤ в≥днесеною за нейтраль. «авд¤ки цьому виключаЇтьс¤ мимов≥льне складенн¤ п≥дпори. ” наведен≥й конструкц≥њ засувки знаход¤тьс¤ всередин≥ гаража, а ззовн≥ - гладенька стулка.



Hosted by uCoz