|
—татьи о строительстве >> √осударственные программы. «аконодательство в строительстве
>> ћатер¤м, ж≥нкам, д≥т¤м |
ћатер¤м, ж≥нкам, д≥т¤м ћ≥щенко “. ћатер¤м, ж≥нкам, д≥т¤м : [Ѕес≥да з директором ƒепартаменту державного соц≥ального захисту населенн¤ ћ≥н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни ћ≥щенко “. / «аписала јндр≥енко ¬.] // онсультант . 2002. 20 ма¤ 2002. (є20) . C.1-2
« 1 с≥чн¤ 2002 року набув чинност≥ новий «акон "ѕро внесенн¤ зм≥н до «акону ”крањни "ѕро державну допомогу с≥м'¤м з д≥тьми".
¬≥дтепер виплати допомоги с≥м'¤м а д≥тьми ≥стотно зб≥льшились. ¬они зросли, пор≥вн¤но з попередн≥м пер≥одом, у середньому на 60 в≥дсотк≥в. «окрема, п≥двищено " з 118 до 200 гривень " розм≥р одноразовоњ допомоги при народженн≥ дитини. «б≥льшились до 40 гривень (з 11,80 гри) щом≥с¤чн≥ виплати допомоги по догл¤ду за дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку. р≥м того, за нормами цього «акону, право на допомогу в зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами отримали непрацююч≥ ж≥нки, чого не було передбачено ран≥ше д≥ючий законодавством. –озробники нового документа спод≥ваютьс¤, що п≥двищенн¤ розм≥р≥в ус≥х вид≥в допомоги певною м≥рою пол≥пшить соц≥альний захист непрацюючих ж≥нок та матер≥в, спри¤тиме пол≥пшенню демограф≥чноњ ситуац≥њ в ”крањн≥.
оментуЇ директор ƒепартаменту державного соц≥ального захисту населенн¤ ћ≥н≥стерства прац≥ та соц≥альноњ пол≥тики ”крањни “амара ћ≤ў≈Ќ ќ.
- ƒо 31 грудн¤ 2001 року в ”крањн≥ д≥¤в механ≥зм призначенн¤ 11 вид≥в допомоги с≥м'¤м з д≥тьми, запроваджений ще у 1993 роц≥ «аконом "ѕро державну допомогу с≥м'¤м з д≥тьми". ќсновн≥ його недол≥ки пол¤гали в тому, що с≥м з одинадц¤ти вид≥в державноњ допомоги с≥м'¤м з д≥тьми призначались ≥ виплачувались без врахуванн¤ доход≥в с≥м'њ, а реальн≥ розм≥ри виплат залишалис¤ вкрай низькими.
ќск≥льки розм≥ри допомоги, виход¤чи ≥з можливостей ƒержавного бюджету, визначалис¤ постановами ур¤ду у в≥дсотковому та кратному сп≥вв≥дношенн≥ до м≥н≥мальноњ зароб≥тноњ плати, що не узгоджувалось з нормами закону, це викликало справедливе невдоволенн¤ значноњ частини одержувач≥в допомоги, а також пот≥к звернень до судових орган≥в.
Ќеобх≥дн≥сть п≥двищенн¤ р≥вн¤ соц≥ального захисту с≥мей з д≥тьми зумовила розробку нового закону, в≥дпов≥дно до ¤кого призначаЇтьс¤ 5 вид≥в державноњ допомоги: у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами, одноразова допомога при народженн≥ дитини, по догл¤ду за дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку, на д≥тей малозабезпеченим с≥м'¤м з д≥тьми, на д≥тей, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м.
“ри види допомоги (у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами, одноразова допомога при народженн≥ дитини, по догл¤ду за дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку) надаютьс¤ без врахуванн¤ сукупного доходу с≥м'њ.
ƒопомога на д≥тей малозабезпеченим с≥м'¤м з д≥тьми та на д≥тей, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м, маЇ адресний характер ≥ призначатиметьс¤ з урахуванн¤м доход≥в с≥м'њ, њњ складу та в≥ку д≥тей.
" яка допомога надаЇтьс¤ у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами"
- «г≥дно з новим «аконом право на таку допомогу мають вс≥ ж≥нки (у тому числ≥ й неповнол≥тн≥), ¤к≥ не застрахован≥ в систем≥ загальнообов'¤зкового державного соц≥ального страхуванн¤. ÷е, зокрема, ж≥нки з числа в≥йськовослужбовц≥в «бройних сил, ѕрикордонних в≥йськ, —Ѕ”, в≥йськ цив≥льноњ оборони, ≥нших в≥йськових формувань та з числа ос≥б начальницького ≥ р¤дового складу орган≥в внутр≥шн≥х справ, ж≥нки, зв≥льнен≥ з роботи у зв'¤зку з л≥кв≥дац≥Їю п≥дприЇмства, установи та орган≥зац≥њ незалежно в≥д форм власност≥, ж≥нки, зареЇстрован≥ в державн≥й служб≥ зайн¤тост≥ ¤к безроб≥тн≥, асп≥рантки, докторанти, кл≥н≥чн≥ ординатори, студентки вищих навчальних заклад≥в I-IV р≥вн¤ акредитац≥њ та профес≥йно-техн≥чних навчальних заклад≥в, непрацююч≥ ж≥нки.
“ривал≥сть в≥дпустки дл¤ виплати допомоги у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами, пор≥вн¤но з чинним законодавством, не зм≥нюЇтьс¤.
–озм≥р допомоги становить 100 в≥дсотк≥в середньом≥с¤чного доходу ж≥нки (зарплати, стипенд≥њ, грошового забезпеченн¤, допомоги по безроб≥ттю тощо), але не менше 25 в≥дсотк≥в встановленого законом розм≥ру прожиткового м≥н≥муму дл¤ працездатноњ особи ≥з розрахунку на м≥с¤ць.
якщо чергове призначенн¤ допомоги у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами зб≥гатиметьс¤ з в≥дпусткою по догл¤ду за дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку, то така допомога надаватиметьс¤ незалежно в≥д цього. “обто, ¤кщо мати вже отримуЇ допомогу по догл¤ду за дитиною до 3-х рок≥в, то вона одночасно маЇ право на призначенн¤ обох вид≥в допомоги: у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю й пологами, а також по догл¤ду за дитиною. ƒо реч≥, в попередньому законодавств≥ зазначен≥ види допомоги надавалис¤ за вибором одержувача.
÷ей «акон суттЇво пол≥пшуЇ р≥вень соц≥ального захисту непрацюючих ж≥нок. Ќин≥ така ж≥нка при народженн≥ дитини отримуватиме в середньому до 400 гривень.
" яка одноразова допомога належить при народженн≥ дитини"
" ¬она надаЇтьс¤ одному з батьк≥в дитини (усиновителю чи оп≥куну), не застрахованому в систем≥ загальнообов'¤зкового державного соц≥ального страхуванн¤.
” раз≥ народженн¤ (усиновленн¤, встановленн¤ оп≥ки) двох ≥ б≥льше д≥тей допомога надаЇтьс¤ на кожну дитину в законодавчо встановленому розм≥р≥ прожиткового м≥н≥муму дл¤ д≥тей в≥ком до 6 рок≥в. –азом з тим, виход¤чи з можливостей бюджету, в≥дпов≥дно до ст. 42 «акону ”крањни "ѕро ƒержавний бюджет на 2002 р≥к", виплата зазначеноњ допомоги встановлена в розм≥р≥ 200 грн.
“аким чином, одноразова допомога при народженн≥ одн≥Їњ дитини становитиме 200 грн, а к≥лькох (двох чи трьох) немовл¤т, в≥дпов≥дно, 400 чи 600 гривень. ÷≥ виплати маЇ право отримувати один з батьк≥в дитини (усиновитель чи оп≥кун).
" як≥ виплати надаватимутьс¤ по догл¤ду за дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку"
" ” раз≥ народженн¤ (усиновленн¤, встановленн¤ оп≥ки) двох ≥ б≥льше д≥тей допомога по догл¤ду за дитиною до дос¤гненн¤ нею трир≥чного в≥ку надаватиметьс¤ на кожну дитину, оск≥льки мати одночасно догл¤даЇ за к≥лькома д≥тьми. Ќе маЇ значенн¤ також ≥ те, народила вона п≥д час одних полог≥в одну дитину чи к≥лька.
Ќормами попереднього закону було визначено, що у раз≥ народженн¤ другоњ дитини в пер≥од тривалост≥ в≥дпустки по догл¤ду за попередньою дитиною до трир≥чного в≥ку, допомога надавалас¤ лише на одну дитину до 3-х рок≥в, а пот≥м виплата переоформлювалас¤ на другу дитину.
«м≥нивс¤ й пор¤док виплати ц≥Їњ допомоги непрацюючим батькам. ƒо 31 грудн¤ минулого року зазначена допомога призначалас¤ непрацюючим батькам до дос¤гненн¤ дитиною двор≥чного в≥ку, а з 2-х до 3-х рок≥в " з врахуванн¤м сукупного доходу с≥м'њ.
« 1 с≥чн¤ 2002 року ц¤ допомога призначаЇтьс¤ включно до трьох рок≥в незалежно в≥д р≥вн¤ доход≥в с≥м'њ.
“аким чином с≥м'њ, ¤ка виховуЇ власну (всиновлену) дитину чи зд≥йснюЇ оп≥ку над дитиною до дос¤гненн¤ нею 3-х рок≥в, держава щом≥с¤чно виплачуЇ допомогу в розм≥р≥ 40 грн, на 2-х д≥тей " 80 грн, трьох " 120 гривень ≥ так дал≥.
" ўо отримуватимуть д≥ти з малозабезпечених с≥мей та д≥ти, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м"
- ” поточному роц≥ дл¤ призначенн¤ допомоги малозабезпеченим с≥м'¤м з д≥тьми та допомога на д≥тей, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м, застосовуЇтьс¤ гарантований «аконом ”крањни "ѕро ƒержавний бюджет ”крањни на 2002 р≥к" р≥вень забезпеченн¤ прожиткового м≥н≥муму в розм≥р≥ 80 грн, в розрахунку на одну особу.
ƒопомога на д≥тей, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м, призначаЇтьс¤ особам, визначеним в установленому пор¤дку оп≥кунами чи п≥клувальниками д≥тей, ¤к≥ залишилис¤ без батьк≥вського п≥клуванн¤ внасл≥док смерт≥ чи хвороби батьк≥в, позбавленн¤ њх батьк≥вських прав чи з ≥нших причин.
–озм≥р ц≥Їњ допомоги дор≥внюЇ р≥зниц≥ м≥ж р≥внем забезпеченн¤ прожиткового м≥н≥муму дл¤ дитини в≥дпов≥дного в≥ку та середньом≥с¤чним розм≥ром одержуваних на дитину ал≥мент≥в ≥ пенс≥й за попередн≥ ш≥сть м≥с¤ц≥в.
ћалозабезпечена с≥м'¤ з д≥тьми в≥ком до 16 рок≥в (учн≥в - до 18 рок≥в), у тому числ≥ з усиновленими д≥тьми та д≥тьми, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м, щом≥с¤ц¤ отримуватиме в≥д держави допомогу, що становитиме р≥зницю м≥ж р≥внем забезпеченн¤ прожиткового м≥н≥муму на с≥м'ю та њњ середньом≥с¤чними доходами.
ўодо допомоги одиноким матер¤м, то у новому «акон≥ ц¤ категор≥¤ окремо не вид≥лена. ƒержава компенсуватиме в≥дсутн≥сть батька лише малозабезпеченим матер¤м-одиночкам - виплачуючи р≥зницю м≥ж 80 гривн¤ми (р≥вень забезпеченн¤ прожиткового м≥н≥муму) та њњ середньом≥с¤чними доходами.
“аким чином, вир≥внюватимутьс¤ ф≥нансов≥ можливост≥ ус≥х тип≥в с≥мей: с≥м'¤ з одн≥Їњ людини повинна мати не менше 80 грн доходу на м≥с¤ць, з двох " 160 грн, з трьох " 240 грн ≥ так дал≥. “обто, ¤кщо середньом≥с¤чний сукупний дох≥д с≥м'њ (прим≥ром, з 2-х ос≥б) становить 100 грн, то держава щом≥с¤чно доплачуватиме 60 грн допомоги з тим, щоб сукупний дох≥д на кожного њњ члена становив не менше 80 гривень.
- ’то призначаЇ та виплачуЇ державну допомогу с≥м'¤м з д≥тьми"
-31 с≥чн¤ 2002 року ус≥ види державноњ допомоги с≥м'¤м з д≥тьми, дл¤ ос≥б не застрахованих в систем≥ загальнообов'¤зкового державного соц≥ального страхуванн¤, призначають ≥ виплачують органи прац≥ та соц≥ального захисту населенн¤ за м≥сцем проживанн¤ батьк≥в (усиновител≥в, оп≥кун≥в, п≥клувальник≥в).
’очу п≥дкреслити, що цей пор¤док стосуЇтьс¤ й допомоги на д≥тей, ¤к≥ перебувають п≥д оп≥кою чи п≥клуванн¤м, призначенн¤ ¤ких ран≥ше зд≥йснювали управл≥нн¤ осв≥ти.
ўоправда, Ї один вин¤ток ≥з загального пор¤дку призначенн¤ ≥ виплати допомоги, ¤кий стосуЇтьс¤ наданн¤ допомоги у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами ж≥нкам з числа в≥йськовослужбовц≥в «бройних сил ”крањни, ѕрикордонних в≥йськ ”крањни, —лужби безпеки ”крањни, в≥йськ цив≥льноњ оборони, ≥нших в≥йськових формувань та з числа ос≥б начальницького ≥ р¤дового складу орган≥в внутр≥шн≥х справ. ¬≥дтепер цим категор≥¤м ж≥нок допомога у зв'¤зку з ваг≥тн≥стю та пологами призначаЇтьс¤ ≥ виплачуЇтьс¤ за м≥сцем њхньоњ основноњ роботи (служби).
Ќасамк≥нець додам, що на ф≥нансуванн¤ виплат с≥м'¤м з д≥тьми в ƒержавному бюджет≥ на 2002 р≥к передбачено видатки в розм≥р≥ 791,1 млн грн. ÷е б≥льше, пор≥вн¤но з попередн≥м роком, на 80,3 млн грн.
|
|
|