—айт о строительстве домов и коттеджей

—троительство домов
—татьи о строительстве


—татьи о строительстве >> “ендеры.  онкурсное получение заказа >> Ќове законодавство щодо державних закуп≥вель


Ќове законодавство щодо державних закуп≥вель
яценко ј. Ќове законодавство щодо державних закуп≥вель // ”краинська ≥нвестиц≥йна газета. Ќормативна база . . 11 апрел¤ 2000 (є 14) . —. 9-10

« метою створенн¤ конкурентного середовища у сфер≥ закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти, забезпеченн¤ прозорост≥ процедур у ц≥й сфер≥ та дос¤гненн¤ оптимального ≥ рац≥онального њх використанн¤, ¬ерховна –ада ”крањни прийн¤ла «акон ”крањни "ѕро закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти". —л≥д зазначити, що «акон ”крањни "ѕро поставки продукц≥њ дл¤ державних потреб" , ¤ким до цього регулювалась сфера державних закуп≥вель, морально застар≥в ≥ не в≥дпов≥даЇ вимогам сучасност≥. ѕрийн¤тий «акон "ѕро закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти" оснований на положенн¤х типового «акону "ѕро поставки продукц≥њ дл¤ державних потреб" ™вропейського —оюзу ≥ спри¤Ї ≥нтеграц≥њ ”крањни в св≥тове сп≥втовариство ≥ маЇ на мет≥ створенн¤ конкурентного середовища в сфер≥ проведенн¤ державних тендер≥в.

«акон визначаЇ сл≥дуюч≥ терм≥ни: замовник - орган державноњ влади та м≥сцевого самовр¤дуванн¤ ≥ п≥дпор¤дкован≥ њм установи та орган≥зац≥њ, а також установи ≥ п≥дприЇмства, уповноважен≥ в≥дпов≥дно  ћ” або органами м≥сцевого самовр¤дуванн¤ зд≥йснювати закуп≥влю товар≥в, роб≥т ≥ послуг за державн≥ кошти; виконавець - суб'Їкт господарюванн¤, ¤кий п≥дтвердив нам≥р вз¤ти участь у процедур≥ закуп≥вл≥ та подаЇ чи подав тендерну пропозиц≥ю; тендерний ком≥тет - група спец≥ал≥ст≥в, що призначаЇтьс¤ замовником в≥дпов≥дальною за зд≥йсненн¤ процедур закуп≥вл≥; акцент тендерноњ пропозиц≥њ - прийн¤тт¤ замовником тендерноњ пропозиц≥њ та наданн¤ згоди на њњ оплату; преференц≥йна поправка - спос≥б наданн¤ замовником переваги в≥тчизн¤ному виробнику при визначенн≥ переможц¤ процедур закуп≥вель шл¤хом застосуванн¤ в≥дсотковоњ меж≥ до ц≥ни його тендерноњ пропозиц≥њ у пор≥вн¤нн≥ до найб≥льш виг≥дноњ серед поданих у розм≥рах встановлених цим «аконом; забезпеченн¤ тендерноњ пропозиц≥њ (дал≥ - тендерне забезпеченн¤) - наданн¤ виконавцем замовнику гарант≥й щодо забезпеченн¤ виконанн¤ ним зобов'¤зань, ¤к≥ виникають у зв'¤зку з поданн¤м тендерних пропозиц≥й, включаючи так≥ способи забезпеченн¤, ¤к банк≥вськ≥ гарант≥њ, резервн≥ акредитиви, чеки, зг≥дно з ¤кими первинне зобов'¤занн¤ несе будь-¤кий банк, депозити у гот≥вкових коштах, вексел≥.

 ћ” визначаЇ спец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ влади з питань координац≥њ закуп≥вель товар≥в, роб≥т ≥ послуг, на ¤кий покладаЇтьс¤: розробка нормативно-правових акт≥в щодо державних закуп≥вель; проведенн¤ обл≥ку закуп≥вель; поданн¤ разом ≥з –ахунковою палатою до ¬ерховноњ –ади ”крањни щор≥чного зв≥ту щодо зд≥йсненн¤ замовниками закуп≥вель; контроль за дотриманн¤м законодавства щодо закуп≥вель; виданн¤ "¬≥сника державних закуп≥вель". ”повноважений орган маЇ право: подавати  ћ” пропозиц≥њ щодо визначенн¤ замовника; вимагати в≥д замовник≥в зв≥т про результати зд≥йсненн¤ процедури закуп≥вл≥; установлювати строки наданн¤ замовниками ≥нформац≥њ про закуп≥вл≥; у раз≥ ви¤вленн¤ порушень у процедурах закуп≥вель вживати заходи зг≥дно з цим «аконом. ÷им органом Ї ћ≥н≥стерство економ≥ки ”крањни.

«акон визначаЇ, що замовник надаЇ перевагу тендерн≥й пропозиц≥њ, подан≥й в≥тчизн¤ним виробником шл¤хом застосуванн¤ преффекц≥йноњ поправки до њњ ц≥ни, або обмежуЇ участь у процедур≥ закуп≥вл≥ виключно в≥тчизн¤ними виробниками у пор¤дку, встановленому  ћ” за умови, що оч≥кувана варт≥сть предмета закуп≥вл≥ не перевищуЇ суму, екв≥валентну: дл¤ товар≥в - 200 тис. Ївро; дл¤ послуг - 300 тис.Ївро; дл¤ роб≥т - 4 млн. Ївро. –озм≥р преференц≥йноњ поправки повинен становити 10% ц≥ни тендерноњ пропозиц≥њ. ј дл¤ тендерноњ пропозиц≥њ, поданоњ п≥дприЇмствами ”крањнського товариства сл≥пих, ”крањнського товариства глухих, —п≥лки орган≥зац≥й ≥нвал≥д≥в ”крањни та п≥дприЇмствами ”крањни, прац≥вниками ¤ких Ї особи, що в≥дбувають покаранн¤ в м≥сц¤х позбавленн¤ вол≥, незалежно в≥д оч≥куваноњ вартост≥ оц≥нки, розм≥р преференц≥йноњ поправки повинен становити 15% ц≥ни тендерноњ пропозиц≥њ, нав≥ть за умови участ≥ в тендер≥ т≥льки в≥тчизн¤них виробник≥в.

якщо в тендер≥ приймаЇ участь ≥ноземний виконавець, замовник маЇ право вимагати в≥д нього виконанн¤ цих послуг чи роб≥т з використанн¤м в≥тчизн¤ноњ сировини, матер≥ал≥в та робочоњ сили.

«акон направлений на боротьбу з корупц≥Їю, що знайшло в≥дображенн¤ у ст. 7 цього «акону, на основ≥ ¤коњ, замовник зобов'¤заний в≥дхилити тендерну пропозиц≥ю у раз≥, коли в≥н маЇ беззаперечн≥ докази того, що виконавець пропонуЇ, даЇ або погоджуЇтьс¤ дати пр¤мо або опосередковано будь-¤к≥й посадов≥й особ≥ чи колишньому службовцю замовника, ≥ншого державного органу винагороду в будь-¤к≥й форм≥ з метою вплинути на прийн¤тт¤ р≥шенн¤ щодо визначенн¤ переможц¤ процедури закуп≥вл≥ або на застосуванн¤ замовником певного виду процедури закуп≥вл≥.

ќголошенн¤ про заплановану закуп≥влю чи про проведенн¤ процедури попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ публ≥куютьс¤ у "¬≥снику державних закуп≥вель", а у випадках, коли оч≥кувана варт≥сть предмета закуп≥вл≥ перевищуЇ суму, екв≥валентну:

дл¤ товар≥в - 200 тис. Ївро; дл¤ послуг - 300 тис. Ївро ≥ дл¤ роб≥т - 4 млн. Ївро, то оголошенн¤ розм≥щуютьс¤ у в≥дпов≥дних м≥жнародних виданн¤х чи в м≥жнародн≥й мереж≥ електронного зв'¤зку. ј у випадку, коли зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ не перевищуЇ суму, екв≥валентну 10 тис. Ївро (дл¤ роб≥т - 40 тис. Ївро) або застосуванн¤ замовником процедури закуп≥вл≥ у одного виконавц¤ чи товар≥в з обмеженою участю у пор¤дку встановленим цим «аконом, процедура закуп≥вл≥ зд≥йснюЇтьс¤ без оголошенн¤ в зазначених засобах ≥нформац≥њ.

–≥шенн¤ про в≥дмову виконавцю в участ≥ у процедур≥ закуп≥вл≥ приймаЇтьс¤ у раз≥, ¤кщо: виконавц¤ в установленому пор¤дку визнано банкрутом або порушено справу про банкрутство в його в≥дношенн≥; ф≥зичну особу, ¤ка Ї виконавцем, було засуджено за злочин, вчинений п≥д час зд≥йсненн¤ процедури закуп≥вл≥, судим≥сть з ¤коњ не зн¤то ≥ не погашено.

«акуп≥вл¤ може зд≥йснюватис¤ шл¤хом таких процедур: в≥дкритих торг≥в; торг≥в з обмеженою участю; двоступеневих товар≥в; запиту ц≥нових пропозиц≥й (котирувань); закуп≥вл≥ в одного постачальника (виконавц¤). ќсновною процедурою Ї в≥дкрит≥ торги. «амовнику надаЇтьс¤ право вимагати в≥д виконавц¤ наданн¤ ≥нформац≥њ щодо його в≥дпов≥дност≥ таким вимогам: на¤вност≥ дозволу чи л≥ценз≥њ на виконанн¤ певного виду роб≥т; на¤вн≥сть кошт≥в, обладнанн¤ та прац≥вник≥в в≥дпов≥дноњ квал≥ф≥кац≥њ, ¤к≥ волод≥ють в≥дпов≥дними знанн¤ми та досв≥дом; зд≥йсненн¤ вс≥х необх≥дних податкових в≥драхувань та ≥нших обов'¤зкових платеж≥в; зд≥йсненн¤ п≥дприЇмницькоњ д≥¤льност≥ у в≥дпов≥дност≥ до положень його статуту; виконанн¤ аналог≥чних договор≥в.

ƒо оголошенн¤ про зд≥йсненн¤ процедури закуп≥вл≥ замовник маЇ право зд≥йснити процедуру попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ. ¬ ≥нформац≥њ про зд≥йсненн¤ ц≥Їњ процедури зазначаЇтьс¤: найменуванн¤ та адреса замовника; вид, к≥льк≥сть та м≥сце поставки товар≥в, виконанн¤ роб≥т, наданн¤ послуг; строки поставки, виконанн¤, наданн¤; визначенн¤ вимог, ¤ким повинен в≥дпов≥дати виконавець; м≥сце та остаточний строк поданн¤ за¤вок на участь у процедур≥ попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ; ≥нша необх≥дна ≥нформац≥¤, що обірунтовано вимагаЇтьс¤ замовником.

«амовник не п≥зн≥ше н≥ж за 14 дн≥в до остаточного строку поданн¤ за¤вок на участь у процедур≥ попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ надаЇ вс≥м виконавц¤м, що ви¤вили бажанн¤ приймати участь у процедур≥: ≥нформац≥њ щодо п≥дготовки та поданн¤ за¤вок на участь у процедур≥ попередньоњ квал≥ф≥кац≥њ; стислий виклад критер≥њв та процедури оц≥нки в≥дпов≥дност≥ вимогам; ≥нформац≥ю про документи, необх≥дн≥ виконавцю дл¤ п≥дтвердженн¤ в≥дпов≥дност≥ поставленим вимогам; пр≥звища, посади та способи зв'¤зку з представниками замовника, в≥дпов≥дальними за зд≥йсненн¤ процедури. ѕрот¤гом п'¤ти календарних дн≥в п≥сл¤ завершенн¤ ц≥Їњ процедури, замовник пов≥домл¤Ї про результати кожного виконавц¤.

“ендерна пропозиц≥¤ подаЇтьс¤ у письмов≥й форм≥ за п≥дписом уповноваженоњ особи виконавц¤ у запечатаному конверт≥ або в ≥нш≥й форм≥, зазначен≥й у тендерних документах. ¬она обов'¤зково супроводжуЇтьс¤ документом, що п≥дтверджуЇ наданн¤ виконавцем тендерного забезпеченн¤.

ѕ≥д час зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ товар≥в, роб≥т, послуг замовник маЇ право вимагати в≥д виконавц¤ - переможц¤ процедури закуп≥вл≥ внесенн¤ ним п≥д час укладенн¤ договору забезпеченн¤ його виконанн¤, розм≥р ¤кого не може перевищувати 15% його кошторисноњ вартост≥ п≥д час зд≥йсненн¤ закуп≥вл≥ товар≥в ≥ послуг та в≥дпов≥дно 5% у раз≥ закуп≥вл≥ роб≥т. ѕри визначенн≥ виконавц¤ - переможц¤ замовник використовуЇ так≥ критер≥њ: найнижча ц≥на; строк поставки (виконанн¤); ¤к≥сть, естетичн≥ та функц≥ональн≥ характеристики, еколог≥чна чистота; п≥сл¤продажне обслуговуванн¤, умови розрахунк≥в ≥ можлив≥сть економ≥чних переваг; передача технолог≥њ та п≥дготовка управл≥нських, наукових ≥ виробничих кадр≥в. ѕов≥домленн¤ про акцент тендерноњ пропозиц≥њ надсилаЇтьс¤ переможцю торг≥в прот¤гом п'¤ти календарних дн≥в з дн¤ зак≥нченн¤. « виконавцем, тендерну пропозиц≥ю ¤кого було акцентовано, прот¤гом 14 робочих дн≥в укладаЇтьс¤ догов≥р про закуп≥влю в≥дпов≥дно до вимог тендерноњ документац≥њ. ÷ей догов≥р набуваЇ чинност≥ з моменту його п≥дписанн¤ замовником та виконавцем. ¬≥н укладаЇтьс¤ т≥льки в письмов≥й форм≥ та в≥дпов≥дно до положень ÷ив≥льного кодексу.

«а порушенн¤ вимог, встановлених цим «аконом замовники, орган≥затори торг≥в та њх учасники несуть адм≥н≥стративну чи крим≥нальну в≥дпов≥дальн≥сть в≥дпов≥дно до закон≥в ”крањни. ÷ей «акон набираЇ чинност≥ через 3 м≥с¤ц≥ з дн¤ його опубл≥куванн¤, це означаЇ що за цей часу ћ≥н≥стерство економ≥ки ”крањни маЇ розробити нормативно-правов≥ п≥дзаконн≥ акти на виконанн¤ цього «акону.




Hosted by uCoz